AMBITIES

Afgelopen jaren

De Fanfare Broekhuizenvorst en Ooyen is niet heel groot. Wel zijn alle typen instrumenten vertegenwoordigd. Een eerste ambitie voor onze fanfare was dan ook om de bezetting van de instrumenten uit te breiden, bijvoorbeeld door het werven van leden, en het aanmoedigen van jeugdige muzikanten om met ons mee te komen spelen. Uiteraard komen er ook leden vanuit de jeugdopleiding naar onze fanfare.

Een andere ambitie van onze fanfare is om een viertal keren per jaar een concert te geven. Dat kunnen zowel lichte werken als concertwerken zijn. Voor 2023 hadden wij ons gericht op het concours op 5 november, waar we onze 3e divisie hebben verdedigd, met als resultaat een 1e prijs met promotie, en winnaar van de divisie. Daaraan vooraf waren er diverse andere concerten met o.a. try-outs samen met andere korpsen, een uitwisselingsconcert en het Kolckconcert waarbij andere korpsen bij ons kwamen optreden.

De uitdaging bij onze ambities is dat iedereen plezier in het musiceren heeft en blijft behouden, en toch technisch en muzikaal verder komt.

Uitdagingen voor de toekomst

Een ambitie die iets verder in de toekomst ligt is om deel te nemen aan het WMC in Kerkrade in 2026. Daar hebben we dus nog een paar jaar voor. Voor die uitdaging zijn nieuwe leden zeer welkom. Diverse secties in de fanfare kunnen versterking gebruiken. Denk aan: bugel, sopraan saxofoon, alt saxofoon, bariton saxofoon, hoorn, trompet, trombone, bariton, slagwerk (zowel melodisch als percussie).
Voor de bijbehorende aspekten zoals lessen en instrument kan de fanfare iets betekenen.